fredag 7 januari 2011

Prague


VinÁrna Certouka, antagligen världens smalaste gata med rödljus!
Don't know about you,men skulle nog inte försöka klämma in en moppe där emellan.


Torget var otroligt mysigt!


Staroceské trdlo gjorde det ännu mysigare. -Så gott!!


Det fanns flera som stog på torget och sålde, men den här killen var bara så charmig då han stog där med sitt förkläde! Bad honom ställa upp på en bild och han gjorde det verkligen direkt med ett leende på läpparna!


Vi besökte även Europas största Zoopark och jag måste medge att Gorillan tog priset för dagens charmör! Ser verkligen inte bitter ut.. Hehe...

Bara älskar den här bilden på den här madammen.










Karlovy vary, den vackraste lilla staden jag sett

Prag var vergkligen en fin stad men jag blev kär i Karlovy vary som var en helt Amazing liten stad med massa stora feta Hotell och mysiga små gator med lyxiga butiker! Ingen stad man ska bo i men verkligen en stad som man ska åka till för att få en sagolik upplevelse! De hade en källa med vatten som de påstog helade kroppen om man drack det eller badade i det, det skulle vara bra för folk som bland annat hade reumatism. Jag smakade på vattnet (är nyfiken så kunde inte stå emot) och det smakade rak av metall.... Folk verkade tro på vattnets effekt då alla gick runt och drack det ur små kannor som gick att köpa på plats för en billig peng... Jag har tagit så sjukt många bilder att jag inte kan lägga upp alla på en och samma gång för det skulle bara förvirra, så jag lägger upp några lite då och då.




Inga kommentarer: